Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dokonalé auto ... kde je?

Automobilový průmysl se vyvíjí přes jedno století. Jak je tedy možné, že za tu dobu nejezdí po silnicíh dokonalá, nerozbíjející se, kvalitní auta? Pár dobrých aut již vyrobeno bylo. Proč zmizely?

Když se po hospodách chlapí nebaví o politice a ženských, tak se baví o autech. Jsou lepší ta stará než ta nová? No, jako malé děcko jsem si myslel, že nové musí být lepší, protože se vychytají předchozí chyby a tím pádem je novější lepší. Pokud by to tak fungovalo, dnešní auto by mělo být dokonalé. Nemělo by se stávat, že model trpí na poruchy turba, nadměrné opotřebení něčeho, problémy s elektroinstalací...  Jak je možné že tedy auta nejsou dokonalá? Nepoučili se snad již konstruktéři z chyb svých předchůdců?
   Je také zajímavé, že jedna generace auta má skvěle udělanou převodovku, ale turbo se opotřebovává. Druhá má zase nerozbitné turbo, ale zavěšení kol je špatně. Třetí má skvěle udělaný podvozek, ale blbne řídící jednotka. Já vím že to bude znít divně, ale kdybych měl já tu moc rozhodovat, určitě bych dokázal nechat vyrobit dokonalé auto. Přeci si stačí pozvat 1000 automechaniků a fanoušků do aut, probrat co je z jakých aut nejkvalitnější a nejlepší a dát to dohromady. Prostě použít jen ty osvědčené věci. Proč to ještě nikdo neudělal? Vždyť takové auto by mělo ohromný prodejní úspěch. A že by na tom automobilky prodělaly? To určitě ne, protože na západě mění auto tak po 5ti letech ať je v jakémkoliv stavu, no a mi chudší státy si kupujeme starší auta a udržujeme je. Což už pro automobilky není směrodatné. Takže lidé co si drží auto i 20 let, tak ty by měli jen menší nároky na údržbu.
   Pokud si přečtete tabulku s nejméně poruchovými auty a s nejvíce prodávajícími se auty, tak to docela sedí k sobě. Jsou zde výjimky. Porche a Dacia například. Porche je kvalitní, ale ne hojně prodávané a na druhou stranu Dacie je prodejní trhák, ale dost poruchová. Na druhou stranu musíme uvážit, že těch pár poruch na Porche bude nejspíš stát jako deset let provozu Dacie. To se bohužel v těchto tabulkách nebere v potaz, kolik na danou značku stojí servis.
 Taky se hodně diskutuje, jestli je starší auto kvalitnější než ty nové. Starší generace říká, že nové jsou šunty, ti mladší zase raději ty nová auta. Já bych řekl, že je to stejné. Pokud se podívám do internetových bazarů, tak auta 20, 30, 40 let stará mají velice málo najeto. Dříve když škoda 120 měla najeto 80 tisíc, tak to bylo něco. Dnes se na životnost auta najede 200 tisíc bez problémů, 500 tisíc stále nic překvapujícího a lze jít i dále. Samozřejmě že jsou u těch starých aut výjimky, můžete najít veterány s 1 milionem kilometrů. Ale nebylo to obvyklé. Staré auto sice potřebovalo domácí péči, tak někdo říká, že se s němi nemuselo do servisu, jiní zase říkají, že těch poruch bylo moc. Myslím že se to neliší od dnešních aut. Jen lidé si stále méně věcí dělají doma a více využívají servisy, kde následně platí více a tak nadávají. Avšak vyměnit filtry,olej, udělat brzdy, to by si mohlo udělat spousta lidí doma jako tenkrát. Myslím, že se toho jen bojíme. Představa elektroniky a počítačů řídících auto nás od toho odrazuje. Ale mechanické částí jsou stejné jako tenkrát.
   Myslím že auto z roku 1930 už bylo defakto stejné auto jako řídíme dnes. Možná bychom se divili, ale auta v Americe či Japonsku ze 60. let mnohdy předčí výbavou a výkonem ty auta dnešní. Nebyly žádné limity a omezení, benzín byl levný. Taková auta jezdila pohodlně, měla výkonu na rozdávání a jezdila dlouho, protože se tenkrát nešetřilo na materiálech. Dnes vám počítač vypočítá sílu bloku motoru a pístů, vše je duté a lehoučké a udělané, aby to vydrželo při určitém výkonu třeba 200 tisíc kilometrů. Kdyby motor udělali o 10 kilogramů těší, části podvozku a uchycení také, tak bychom mohli jezdit bez závad déle. Já na starší auta nedám dopustit.
   Několik automechaniků říkalo, že určité značky dělaly do roku 2000, 2003 ještě kvalitní auta. Podvozky a kasle pozinkované u aut niších tříd, motory které klapaly, ale jely a jely.
Které auto je pro vás to nej? Myslíte, že by šlo využít to nej auto a ještě ho vylepšit aby bylo to dokonalé?
Vlastním citroena xsaru 1,4i 2000, a vw transporter 1.9td 1997

článek převzatý z mých kutilských stránek www.uinvent.eu

Autor: Tomáš Chmelař | čtvrtek 19.12.2013 15:30 | karma článku: 15,97 | přečteno: 1019x
  • Další články autora

Tomáš Chmelař

Truxa aneb příběhy ze školních lavic - kapitola 16

Příběhy, které se staly spoustě z nás, ale jen málokdo je sepíše. Sepsáno puberťáky střední školy a neupraveno! Dnes začneme přepisem z diktafonu :)

3.2.2016 v 15:00 | Karma: 8,10 | Přečteno: 707x | Diskuse| Poezie a próza

Tomáš Chmelař

Roboti jako koníček dětem?

Na řemeslných trzích u stánku ... ani ne hrnce, ani dřevěné loutky, šperky či kovářské výrobky .... nýbrž stánek s roboty vyrobenými dětmi ! Pojďme se podívat jak si stáli roboti před 30 lety a jak si stojí hlavně v Japonsku dnes.

27.1.2016 v 16:04 | Karma: 12,74 | Přečteno: 1274x | Diskuse| Hobby

Tomáš Chmelař

Mega proměna obývacího pokoje!

Z půdy, kde se vyhazoval sníh lopatou kvůli dírám v taškách se po několika měsíčním úsilí stalo příjemné místo k bydlení v teplých barvách Afriky.

27.1.2016 v 15:00 | Karma: 16,93 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Hobby

Tomáš Chmelař

Novoroční předsevzetí nepomůžou, tohle však ano!

Pokud si vytvoříte své novoroční předsevzetí a v lepším případě si ho píchnete na ledničku, tak z 98% z něho nikdy nic nevymáčknete. Je to dáno lidskou psychikou. Co to ale změnit? Jak se motivovat abychom něco udělali?

13.1.2016 v 16:05 | Karma: 11,55 | Přečteno: 427x | Diskuse| Občanské aktivity

Tomáš Chmelař

Šuplíky pod postel jsou z myčky

Chytrá řešení jsou většinou velice jednoduchá a napadnou nás kolikrát úplně náhodou. Zde je příklad jak si zvětšit pohodlně úložné prostory v domácnosti. Zejména pod postelí.

13.1.2016 v 15:00 | Karma: 15,85 | Přečteno: 837x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Rakouské Zelené do eurovoleb povede mladá aktivistka. Je nezkušená a lže, zní

18. května 2024  11:55

Lídryně kandidátky rakouské vládní strany Zelení do Evropského parlamentu Lena Schillingová se od...

Nehoda kamionu na osm hodin zastavila provoz na D35 u Olomouce

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  11:42

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2634x
Po složení maturitní zkoušky jsem nečekaně odcestoval ještě před předáním diplomu. Na cestách jsem zůstal 7 Let, navštívil jsem několik zemí, živil jsem se většinou v restauracích a barech jako číšník či barman, ale i jako řidič. Po narození mé dcery jsem se vrátil s rodinou zpět do Čech, kde jsem po dobu mateřské dovolené studoval finance a pracuji jako finanční poradce. Mým koníčkem je renovace domku a psaní. Pomocí blogu bych chtěl publikovat mé zkušenosti a příběhy.