Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZV

Jak už bylo psáno pletete si mateřskou a rodičovskou. Ano čerpání je dáno platem. Ano ti, co do systému odvedli více mohou vybírat rychleji. Je pochopitelné, že pokud by ten, co má 9.000 vybíral rychlejší variantu 11.500 a snažil se mít další dítě hned po uplynutí stanovené doby. Ale rodičovská se nemá vyplatit, je to jen pomoc. K hlouposti úředníků, stěžujte si ne na Idnes, ale přímo u jejich ředitele. Na Idnes vám to skutečně moc nepomůže.

14 0
možnosti
Foto

R^

Jsou to jednoduché počty:-) Rodičovský příspěvek nemůže být nikdy vyšší než PPM. Když to převedu do čísel, tak kdo měl PPM 8 tisíc, nemůže si zvolit RP 11500,-. Doufám, že jsem to teď nepopletla.

4 0
možnosti
Foto

I52v78a17n 33M31a45r19e24k

24. 1. 2014 19:30

No teď jde jen o to jestli jste to tím zveřejněním slečně ze Strašecí pěkně nezavařil ? ! Ale držím Vám i jí palce ! R^

0 1
možnosti
ČP

Naštvanost autora zřejmě dosáhla vysokých hodnot . I kdybybyla pravda co napsal, tak jmenovat dotyčnou úřednici na internetu není mocdobrý nápad . Mohlo by to být kvalifikováno jako pomluva a újma na pověsti .

3 1
možnosti
ČP

Dělit v tomto případě lidi na bohaté a chudé nelze .Dělení je na základě příjmu . Někdo může mít vysoký příjem a být tak zvaně chydýa naopak .  Zajímalo by mne , jakýmzpůsobem Vy třídíte lidi na bohaté a chudé .

8 1
možnosti
MK

Jeden o voze, druhý o koze ...

1 2
možnosti
Foto

Není to o bohatých a chudých, jak píšete.

Povinně musí 4 roky čerpat RODIČOVSKÝ příspěvek ten rodič, který nebyl nemocensky pojištěn. Prvních 9 měsíců pobírá 7.600 Kč, dále pak 3.800.

Rodič, který byl nemocensky pojištěn, má možnost si vybrat z několika variant. Matka, která je nemocensky pojištěná, pobírá nejprve MATEŘSKÝ příspěvek (povětšinou 28 týdnů), tento je opravdu odvislý od jejího výdělku a vyplácí ho Správa sociálního zabezpečení. Pak má možnost zažádat si u Úřadu práce o rodičovský příspěvek (příp. otec dítěte). Ten je stejný pro všechny, tj. 220.000 Kč; pro pracující i nepracující.

Nejvíce mi na Vašem článku zarazilo, že ač zřejmě jste nebyl nemocensky pojištěn (tj. nepracoval), máte nárok na 220.000 Kč; a přesto si stěžujete, že si nemůžete vybrat délku pobírání.

33 1
možnosti
Foto

nevím z čeho soudíte o mé situaci. Jen jsem popsal co se na úřadě v mém případě stalo. Ale odpovím na otázku. Nemocensky pojištěn jsem nejspíš nebyl, ale upřímně říkám že nevím co je nemocenská pojistka :). Jinak jsem samozřejmě pracoval. Jinak bych prý na rodičovský příspěvek prý neměl nárok. Musíte mít odpracováno aby jste ho mohli pobírat. Dále říkáte že si stěžuji že si nemůžu vybrat délku. To také není pravda. Já jsem naštěstí spadal do té více výdělečné části obyvatelstva. jen se v článku zastávám těch, kteří vydělávají méně, což neznamená že pracují méně. Proto že jsem se divil, vznesl jsem dotaz a bylo mi na něj velice zvláštně odpověděno. Proto vlastně článek vznikl. kvůli té odpovědi. Osobně kdybych byl člověk, který o tomto rozhoduje, měřil bych všechny lidi stejně

1 3
možnosti
IM

Dej blbci funkci....

0 0
možnosti
Foto

Neuvěřitelná hloupost...

20 0
možnosti
Foto

Ahoj. A copak je hloupost. Můj článek, nebo to co paní řekla?

1 2
možnosti
MS

Pane Cmelaři, co si takhle  o této problematice něco přečíst.

10 2
možnosti
IH

A vůbec, pane Chmelaři, máte vůbec nějaké ponětí, kde se peníze na všechny ty dávky, které považujete za naprosto samozřejmé, berou?

9 2
možnosti
Foto

No článek byl hlavně napsaný aby poukázal na zajímavé postupy a názory našich úřednic. Odpověd kterou jsem dostal na mou otázku mi přišla opravdu neuvěřitelná a považoval jsem ji za hodnou publikace. To, že mě zarazilo že každý pracující občan má nárok na stejnou sumu pro dítě, jen ti bohatí si mohou vybrat dobu po kterou si sumu vyberou , to je jiná věc. Kromě toho nechápu vaší otázku. článek nebyl o tom kolik by měl kdo dostávat.

4 1
možnosti

Ano, je to rodičovská a ne mateřská, ale hlavní je, že víme o čem je řeč.. Je fakt, že vše je o ochotě a informovanosti.. Řekla bych, že je to udělané proto, aby "obyčejný člověk" nečerpal víc peněz, než měl předtím, protože je asi podle nich větší pravděpodobnost, že bude mít druhé dítě a nebude chtít pracovat... A ten bohatý jde po penězích a pravděpodobně další dítě mít v dohledné době mít nebude.. Což je blbost.. Ale možná je to tak udělané kvůli určité skupině lidí, kteří pracovat nechtějí a chtějí jen stát ždímat a je jim jedno, kolik mají dětí, protože stát se postará.... Jenže o ně se stát postará vždycky, protože si to jednoduše vyřvou.... A ti chudší, co další dítě hned nechtějí a chtějí pracovat, prostě buď o část peněz přijdou a nebo budou 3-4 roky na rodičovské dovolené.. :-/ Jinak co se týká uveřejnění jména té paní v článku, mi přijde hloupé, sorry Tome, ale jak by ti bylo, kdyby o tobě někdo negativně psal a uveřejnil jméno... To jsou holt ty typy bulváru...:-P;-D

6 2
možnosti
Foto

To, ze clovek pobira rodicovsky prispevek, neznamena, ze musi byt na rodicovske dovolene. Pri pobirani prispevku je mozno si neomezene vydelavat. Nikdo nikoho nenuti zustavat zavislym na prijmu ze statni pokladny po dobu delsi nez 6 tydnu od porodu.

6 0
možnosti
IH

Trochu demagogie nikdy nezaškodí, pokud tomu dobře rozumím, pak způsob vyplácení se nedělí na bohaté a chudé, ale na ty co na tuto dávku v minulosti přispívali a na ty, co ne. Důvodem je možná to, aby jistá část obyvatelstva nevyčerpala dávky v co nejkratší době a pak nepožadovala další.

12 0
možnosti
Foto

co když velice pracovitá uklízečka by chtěla zůstat doma jen jeden a půl roku, jako bohatá manažerka, ale není jí to umožněno, protože je nepřímo nucena zůstat doma tři roky? Pro tu jistou část obyvatelstva by to mělo být asi vyřešeno jinak

0 0
možnosti
  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2634x
Po složení maturitní zkoušky jsem nečekaně odcestoval ještě před předáním diplomu. Na cestách jsem zůstal 7 Let, navštívil jsem několik zemí, živil jsem se většinou v restauracích a barech jako číšník či barman, ale i jako řidič. Po narození mé dcery jsem se vrátil s rodinou zpět do Čech, kde jsem po dobu mateřské dovolené studoval finance a pracuji jako finanční poradce. Mým koníčkem je renovace domku a psaní. Pomocí blogu bych chtěl publikovat mé zkušenosti a příběhy.